Vidéo Rasso Compiegne ICI
0 Membres et 1 Invité sur ce sujet
En fait il y a des molettes de réglages sur les phares (comme sur les hallogènes) qui permettent de régler le faisceau. Ce réglage doit se faire réservoir plein et sans autres artifices qui changeraient la valeur renvoyée par le capteur d'assiette. Une fois le réglage fait, c'est le capteur d'assiette qui agira en fonction des besoins.Es-tu sur que ça éclaire trop bas ? Faut pas oublié que les xénons avec l'obturateur n'envoient aucune lumière "plus haut" que là où il devraient... Contrairement à des hallogènes avec réflecteurs où il y a souvent une partie du faisceau qui part éclairer les toits...
Donc, si je te suis, tes feux sont désormais avec un réglage optimal, avec une portée de 72 mètres en feux de croisement puisque tes feux sont à 720mm du sol ?
Vertical orientation6.2.6.1.1. The initial downward inclination of the cut-off of the dipped-beam to be set in the unladen vehicle state with one person in the driver's seat shall be specified within an accuracy of 0.1 per cent by the manufacturer and indicated in a clearly legible and indelible manner on each vehicle close to either headlamp or the manufacturer's plate by the symbol shown in Annex 7.The value of this indicated downward inclination shall be defined in accordance with paragraph 6.2.6.1.2.6.2.6.1.2. Depending on the mounting height in metres (h) of the lower edge of the apparent surface in the direction of the reference axis of the dipped-beam headlamp, measured on the unladen vehicles, the vertical inclination of the cut-off of the dipped- beam shall, under all the static conditions of Annex 5, remain between the following limits and the initial aiming shall have the following values:10 As defined in the Consolidated Resolution on the Construction of Vehicles (R.E.3.), document ECE/TRANS/WP.29/78/Rev.3, para. 2 - www.unece.org/trans/main/wp29/wp29wgs/wp29gen/wp29resolutions.htmlE/ECE/324/Rev.1/Add.47/Rev.12E/ECE/TRANS/505/Rev.1/Add.47/Rev.1235h < 0.8Limits: between -0.5 per cent and -2.5 per centInitial aiming: between -1.0 per cent and -1.5 per cent0.8 < h < 1.0Limits: between -0.5 per cent and -2.5 per centInitial aiming: between -1.0 per cent and -1.5 per centOr, at the discretion of the manufacturer,Limits: between -1.0 per cent and -3.0 per centInitial aiming: between -1.5 per cent and -2.0 per centThe application for the vehicle type-approval shall, in this case, contain information as to which of the two alternatives is to be used.h > 1.0Limits: between -1.0 per cent and -3.0 per centInitial aiming: between -1.5 per cent and -2.0 per centThe above limits and the initial aiming values are summarized in the diagram below.For category N3G (off-road) vehicles where the headlamps exceed a height of 1,200 mm, the limits for the vertical inclination of the cut-off shall be between: -1.5 per cent and -3.5 per cent.The initial aim shall be set between:-2 per cent and -2.5 per cent.