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Regeneration while Driving Prerequisites (General):Ignition ON Engine ON (Idle) Coolant Temperature above 70 °C (see MVB 002.4) Particle Filter Load below Specification (see MVB 108.2/3, VCDS should give the specified values) If the Particle Filter Load is above Specification the Particle Filter needs to be replaced since the car may burn down when regenerating. Power Consumers ON (Light, Seat Heating, Front/Rear Window Heater, Climate Control) Engine Hood ClosedConditions (Driving Cycle):Vehicle Speed above 60 km/h (40 MPH) Engine Speed between 2000-2500 RPM (4th or 5th Gear, Automatic Transmission in Tiptronic) Duration approx. 10-15 Minutes Exhaust Gas Temperature before Turbo Charger above 170 °C (MVB 099.2) Exhaust Gas Temperature before Diesel Particle Filter above 150 °C (MVB 099.3) Exhaust Gas Temperature after Diesel Particle Filter above 150 °C (MVB 099.4) Drive the car based on the above Conditions until the Particle Filter Load is as low as possible (close to 0 %). In case the Regeneration fails there can either be problems with the Driving Cycle Conditions or with the Engine Hardware.
En gros, rouler pour faire chauffer le moteur et le F.A.P. et par ce temps, il faudra compter au moins une vingtaine de minutes pour qu'une régénération puisse démarrer en essayant de rouler au régime conseillé 2000-2500 t/m et min 60 km/h.Vu la quantité importante de suie, il faudra au moins un quart d'heure supplémentaire si la régénération démarre pour qu'elle puisse terminer son cycle.Pour vérifier si la régénération a démarré, de temps à autres, lors d'un court arrêt (ou à un feu par exemple) relâcher l'accélérateur et contrôler le régime moteur, s'il est monté aux environs de 950 t/m et que le moteur produit des soubresauts, c'est bon signe, c'est que la régénération est démarrée, continuer de rouler et refaire le test de temps à autre jusqu'à ce que à l'arrêt le régime moteur retombe à 750 t/m.
C'est la nlle réf celle-ci non
moi j'ai fait faire un clean + changement capteur pour 230€le probleme est revenu une fois, le garage m'a reinitialisé le fap depuis 500km c'est ok, je contrôle au vag régulièrement l'encrassement.j'en suis à 0.035g/km d'encrassement en moyenne et toi?